onsdag 22 december 2010

Day 11 – Your siblings

Mina syskon är tre till antalet. En äldre syster, en yngre och sedan en ännu yngre bror.Här är min 2 år äldre syster och jag. Vi är påväg till 5 dagars Orienteringstävling med vår farmor och farfar. Stundtals var vi som ler och långhalm, stundtals som hund och katt. Men vi har tagit oss igenom det och ut på andra sidan. Är den av mina syskon som jag har allra mest kontakt med via sociala medier av alla de slag.Här är jag och min fem år yngre syster på en nyårsfest i Ätrandalen. Året är 1990 och jag är 15 år. (Ser jag inte lite bister ut? Kanske det var kö till utedasset? Eller så stod jag på nyårsupé-disk-listan, vem vet.) Vad jag vet är att min yngre syster är en av de vackraste personer jag känner, både på ut och insida.
Här träffar jag min lillebror för första gången. 1 augusti, 1985. Han är tio år yngre än jag. Min bror är en av mina absolut klart lysande stjärnor i livet. Han är så underbart begåvad och kreativ, sedan är han otroligt snäll också. Så snäll som man bara kan bli med en pappa och fyra mammor.


Mina syskon är några personer som jag håller väldigt kära och de står i min ringhörna tillsammans med min mor och far, för "//...mig djälvas man inte med!"

2 kommentarer:

Ninne sa...

Åh vad fint du skriver, TACK!
Förresten försökte du väl mest vara cool, hehe.

Tudorienne sa...

Ja vad säger man? Det var länge sen vi tog en sväng till O-ringen!

Du skriver så fint.

Tack för att du finns. Du är och har varit en enorm trygghet för mig. Och mycket annat bra också.