onsdag 12 oktober 2011

Andas in andas ut

Efter 2 års halvfartstudier och 75% jobb, jobb-resande man och tre fritidsaktivitetes aktiva barn är jag nu klar och tillbaka i att bara jobba 75% och ha en helledig dag. Hitintills har mina lediga onsdagar resulterat i en eller två tvättade maskiner och vattning av blommor.Vid ett tillfälle strök jag all stryktvätt. Kanske har jag bäddat rent en säng. Kanske har jag tait några tag med en dammsugare. Men jag tar inte för mig stora projekt. Jag känner mig ganska utsliten. Trött. Vill bara vara hemma och ta det lungt. Slicka mina sår. Och hittills har jag tillåtigt mig att bara softa. Jag ger mig själv fram till jul.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt! Inte bara fram till jul tycker jag.

Jag älskade våra lediga onsdagar. Bästa dagen att ta en paus och bara vara. Måndagar var inte alls lika bra. Eller fredagar. Då blir det bara massa pyssel inför helgen.

Tudorienne sa...

Det gör du helt rätt i. Låt energin komma av sig själv sen och bara njut av ledigt tills dess. Du behöver lite tid för dig själv.

Anonym sa...

Detta är du värd Kerstin, njut av lite egen tid..
/Lena

Lisa sa...

Klart du ska softa och ladda. Det bheöver man för att klara tuffare perioder längre fram.