måndag 10 oktober 2011

Tre tegelstenar

Jag älskar bibliotek. Till varje ställe jag bott på har jag ett bibliotekskort. Det är så otroligt ekonomiskt och smart att låna på bibblan. Jag blir glad över min smarthet varje gång jag sätter min fot där, så det är inte klokt! Sedan blir jag arg på min osmarthet, när jag glömmer vad mina favorit författare heter och letar böcker efter hur utsidan ser ut. På det sättet ger jag layoutnissar cred för sitt jobb och hittar nya favoriter, som jag sedan glömmer och sådär håller det på.

Men idag fick jag med mig några godingar hem. Ingenting som är ansträngande utan ren och skär underhållning.
Men det bästa av allt är att jag reserverade tre titlar av några av mina favoritserier:
Peter Robinsons senaste "Before the poison" (Den är på engelska, men det spelar ingen roll. Jag är grymt förälskad i Kommisarie Alan Banks.)
Mari Jungstedts "Det fjärde offret"
Carin Gerhardsen "Helgonet"

Underbara älskade läsperiod!

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Du är så fin som läser och älskar böcker!

En Lisa... sa...

En förtjusande man är hennes bästa bok, riktigt bra. Spara den till sist!