fredag 28 oktober 2011

Fredagsmys

Är jag den enda som sorterar sina räkskal?

6 kommentarer:

Tudorienne sa...

Ja. Du är unik.

Ke.Li sa...

Men visst är det snyggt?!

Anonym sa...

Nu sitter vi och diskuterar hur mycket räkor som går åt. Är 7-800 gram snålt, äter ni upp ett kilo? K hävdar att 500 gram räckte till två på 70-talet, men jag är skeptisk, och glupsk kanske?
/Sara

Ke.Li sa...

Idag köpte vi 600 gr, för det var så dyrt. Mixade upp med rökta musslor. Vi brukar köpa ett kilo färska. De sista pinar vi i oss, bara för att det är så gott.

UlGu sa...

Peter gör precis som du Kerstin.

Sara: Har man fest/kalas brukar man räkna med att man kan vara 3 pers på 1kg, men när bara är ett par stycken brukar man ju äta mer.

Ulrika

Anonym sa...

Tack, vad bra, då vet jag att jag inte är helt glupsk och slösaktig om jag shoppar ett kilo till oss två :) äter helt klart räkor alldeles för sällan.
/Sara