tisdag 25 oktober 2011

Att agera engagerad förälder

Skolråd.
F-9 på barnens skola.
Jag lyssnar med bägge öronen eftersom jag är representat för både Ettan och Tvåans klass.

Så kommer vi till frågan om vem som kan vara sekreterare för kvällens möte. Efter två tysta minuter så erbjuder jag mig - om vanligt, eftersom jag:
1. inte tycker det är så jobbigt
2. inte har lust att ägna tio minuter åt att dividera kring sekreterarrollen
3. har det gjort (i förhoppning att någon annan gör det nästa gång)
4. ägnar mer tid åt att skriva och mindre tid till att låta munnen gå

Så, nu sitter jag här och ska reda i kråkfötterna. Men bäst att göra det ikväll. Så förstör jag inte min lediga dag med det här!

1 kommentar:

Sus sa...

Så jävla typiskt. Jag är också så där. Jag pallar inte att ingen ställer upp.