torsdag 14 februari 2008

En flicka är född!

Jag läser alltid familjesannonser i tidningen. Jag börjar till och med oftast baklänges. Idag blev jag förvånad, faktiskt, att det var någon jag kände som annonserade på FÖDDA sidan. En av mina gamla klasskamrater från lågstadiet och uppåt, hade blivit mamma. Jag borde ha fått skvaller, men det har varit tyst. I annonsen stod inte någon pappa/partner med. Genast börjar rullarna i huvudet att gå. Har hon skaffat barn "själv"? Jag blir gensat imponerad. Det krävs endel att orka med att vara ensam mor, speciellt redan från start. Jag var rätt så osäker och givetvis oerfaren, trots att jag jobbat och utbildat mig inom barn och alltid haft småsyskon/kusiner runt om mig. Jag var först i min umgängeskrets, då, att skaffa barn. Nu har jag ju mest barnfamiljer till bästa vänner. Jag tror att hon, barndomskamraten, har ett stort socialt nätverk i hemstaden runt sig. Det lär hon behöva!

4 kommentarer:

En Lisa... sa...

Antar att det var T som fick en liten flicka? Träffade henne i mellandagarna, hon verkade förväntansfull. Vet också att A.P var med vid förlossningen. Kommer säkert gå hur bra som helst!

Sandra sa...

Åh vad jag blir nyfiken? T vem? T.K?

Ke.Li sa...

Theres
Mamma visste givetvis, men trodde att jag visste...
Tufft att våga fixa det själv, eller hur. Det är tufft att orka även om man är 2.

Sandra sa...

Jag hörde av Helene M att Theres skulle flytta hem till Skara men tänkte inte mer på det. Jag fick hennes mobilnummer men jag har nog bara drömt att jag smsade henne.
Allting går...vet inte hur historien är men var ensam mamma självvalt? Så länge hon får hjälp och har andra vuxna förebilder så ordnar sig allt...