torsdag 7 februari 2008

SJ, SJ gamle vän

Sitter och försöker boka en biljett till Karlstad med tåg.
Jo, det är en kul upplevelse. Från Skövde till Karlstad, en lördag fm, det skall väl inte vara så svårt. Jag kan acceptera ett byte i tågknuten Hallsberg, men sedan vill jag vara framme. Men det är nästintill omöjligt. Jag får åka länsbuss till Trollhättan eller först ner till Göteborg och sedan upp till Karlstad. Va? Eller tåg till Örebro, sedan buss till Karlskoga och sedan buss till Karlstad. Det blir dyrt också. Skall jag betala 300 spänn för att åka 1 timme, åt fel håll?

Det finns biljetter på Swebus, men då är jag inte framme förrän 15.00 på lördag och då kan jag ju inte gå på stan? Det kostar bara 134 kr enkel resa. Men det är inte så kul att åka buss, faktiskt. Detta alternativ kan jag överväga.

Med bil kostar det 500 spänn tur och retur.

Kan någon hitta ett bättre alternativ:
Skövde - Karlstad, 19 april, framme före lunch, max 1 byte, vägra buss, max 250 kr
Karlstad - Skövde, 20 april, inte åka före lunch, inte vara framme senare än 18.00, max 1 byte, vägra buss, max 250 kr

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Lätt.
Åk 07.47 - 11.30 för 253:-
eller 08.32 - 12.53 (sen lunch, men affärerna i Karlstad är väl öppna?) för 95:-.

Hem 15.59 hemma typ 18.46 för 170:- men då måste du beställa biljett till Skara. Eller 16.23 - 18.46 för 226:-.

Ke.Li sa...

Ursäkta, men jag vill inte åka via Trollhättan.

Tudorienne sa...

Ta bilen!

Ke.Li sa...

Visst! Det innebär att jag kan ta en sväng till i IKEA i Bergvik! Bra va?

Packar!
Kram