lördag 5 juli 2008

Hur avslutar man bäst en underbar semestervecka?

Jo, natten innan avfärd, klockan ca 01.45 är det dags för en 5 åring att kräkas. Sedan är det dags igen vid 02.30. Efter det kan jag inte somna om. Jag ligger lyssnar efter alla ljud som barnen åstadkommer i sömnen. Är det dags igen?
Jag ligger och funderar och ältar bussresan på 1h och 45 minuter till flygplatsen vid 07.00.
Att jag tar det spyende barnet som ansvar på bussresan, närmast toa och Mannen tar Lillisen, är ett enkelt val. Jag vill ha koll på spyandet. Att Lilleman sedan klarar bussresan utan minsta utgift och att sedan Lillisen kräks upp sin yoggi, är ju ingenting man hoppas på direkt. Men, vi tar oss genom transfern och sedan på planet. Barnen somnar efter några köttbullar och lite vatten. Flygresan går bra och bilresan hem. Väl hemma bullar vi upp med tacos och de äter med god aptit. Hur blir första natten hemma?

7 kommentarer:

Ninne sa...

ja hur blev det hemma? Jag ringer sen och kollar hur ni mår!

Ke.Li sa...

Inga problem. Godis och dricka rann ner fint igår och natten har varit lugn. Men, vad det regnar?!

Anonym sa...

Lilleman är väl som Hugo, mer under vattnet än över. Jag kan tänka mig att han har svalt en del badvatten. Det har hänt att Hugo har spytt natten efter att vi har legat vid sjön en hel dag.
Ulrika

Ke.Li sa...

Vi tror så också.
Lillisen klarde nog inte av att äta i solgasset på bussen på slingriga Korsikanska vägar. Vi mådde lite pyton alleman...

Anonym sa...

Oj,oj. Inte roligt när man är hemma och snäppet värre när man är borta. Hoppas ni mår bättre nu!

Ke.Li sa...

Det var inte så länge sedan vi låg i maginfluensa här hemma och det är den värsta skiten jag vet...

Anonym sa...

Jobbigt med oroliga mgar men skönt att det gick snabbt över.

Det verkar som om ni har haft en jättehärlig vecka!

Kram,
AnnaSv