torsdag 17 juli 2008

Uttråkad

Jag ville bara meddela att jag är grymt uttråkad. Och pank.
Imorgon jobbar Mannen sin sista dag innan semestern. Han skall fira det genom att ta en öl med några arbetskamrater efter jobbet. Jag blir grymt uttråkad av att bara tänka på det, en hel dag + en hel fredag kväll, vankandes här hemma. Det enda som känns som ett ljus i tunneln är att det är barnbidrags-dags imorgon. Då skall jag och mina 3 barn gå upp på stan och slå ihjäl några timmar. Kanske käka lunch ute. Lyxa med glass och köpa fina hårspännen. Jag kommer ångra mig djupt när jag väl är där, det vet jag, men nu känns det som värsta toppen idéen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar få precis samma braiga idé som du har nu och ångra det när jag väl står där i köpcentrat med två barn som vill olika saker. Allternativ vill samma saker, dvs köpa ALLA saker i leksaksaffären.
Så jag säger lycka till (med ett igenkännande leende på läpparna)och jag hoppas att du i alla fall hittar skitsnygga hårspännen.
Kram

Anonym sa...

Du, jag förstår precis! Helt å hållet uttråkad blir jag med då och då. Och då har jag ett bra tag kvar tills det är skolstart. Att älsklingen och vi hade tidig semester känns ganska "sådär" just nu...

Ha en bra barnbidragsdag!

Kram,
AnnaSv