tisdag 8 juli 2008

Trött

Nu är jag trött. Började dagen med Lillemans kiss-lakan. Sedan drog vi till badhuset vid 11. Nu har vi kommit hem, efter badhus med fika, MC Dunken i hemstaden, fika med lillebror, handling. Nu är jag som sagt, körd för idag.
Men följande finns kvar på agendan (och kan inte skjutas upp till imorgon):
1. Kvällsmat (diskningen kan skjutas upp till imorgon, men jag siktar på att komma iväg vid 09.30 imorgonbitti och kommer vara sjukt stressad ändå)
2. Läggning av 3 barn
3. Packa inför resan (barnen och jag skall på "semester")
4. Hänga tvätten
5. Hänga med Mannen framför en film
6. Läsa ut min senaste chick-lit av Lisa Jewell

Update:
Jag diskade. Mannen fixade maten. Stora barnen lägger sig själva, med hjälp av "Allsång på Skansen". Innan de la sig frös vi 2 vårtor, en på hand och en på fot. Det är mycket en mamma och pappa skall kunna!
Nu har vi Lillisen kvar, som sov hela vägen hem från hemstaden vid 17 tiden, så det lär ju dröja lite innan vi får henne i säng... Vi skall inte titta på film ikväll, utan vara lite pensionärsaktiga och titta på Barnaby på 1:an. Just precis ringde kusin (och gudbarnet) Ester och bjöd på 9 årskalas på lördag. Det innebär ytterligare ett stopp på resan och kanske en natt längre. Nu måste jag snabbt packa ner finkläder.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj. Jag förstår. Själv är jag också nyss hemkommen från äventyrsbad. Kul, men ack vad trött man blir. Jag däremot har lämnat barnen till pappan för natten. Ibland är det bra att vara skild....

Ke.Li sa...

Ha! Ha! Skönt med humor!
Ha en riktigt skön kväll.

Anonym sa...

Var åker ni på semester? Har ni vägarna förbi kan ni väl höra av er.
Ulrika

Ke.Li sa...

Örebro (ons-fre)
Karlskoga (fre-lör)
Slänge, Tanum (lör ev. med övernattning till söndag)
Jag hör av mig...

Anonym sa...

Ha en härlig resa!!! =)