tisdag 15 juli 2008

Som syrran: Multitasking

Idag skall det hända något för barnen. Igår lekte de iofs med grannbarnen och badade flera gånger i deras pool. De lekte och lekte i flera timmar. Lite inne här, lite inne där, lite i vår trädgård, lite i deras. Precis så som jag vill att det skall vara.

Idag skall vi till stadsbondgården och klappa kaninerna. Basta.

Igår, efter att jag svalt mitt dåliga samvete, tvättade jag 4 tvättar. Efter det drog jag ner ris och sly till framsidan eftersom vi huggt ner 2 stora buskar inför det kommande arbetet i vår trädgård. Vi hann med 3 vändor med ris till tippen mellan 17.00 och 18.45. Ibland är vi effektiva som fasen, Mannen och jag. Tyvärr somnade Lillisen i bilen efter första lasset och sov sedan i en timme, vilket innebar en mycket försenad ostbricka vid 22 rycket. Mys och romantik är inget för bångstyriga 1½åringar.

1 kommentar:

Ninne sa...

du är alltid snabb som fasen!
Och glöm dåligt samvete, du är ju mönstermorsan!