måndag 1 december 2008

Barntillåten

Min febersjuka 2 åring ligger och tittar på film. Hon fick välja själv. Först var det "Tubbies o Lala o Poo" men sedan ändrade hon sig till "Mia". Nu ligger hon i stora fåtöljen och tittar på Mamma Mia. Är det helt normalt?

Idag har jag valt att inte sätta på de 2 stationära datorerna. Mycket pågrund av Lillemans tjat. Även Slarvan sitter gärna vid datorn och spelar Sims. Hon har frågat flera gånger, men nu har jag tvingat ner henne på rummet för att tillverka julklappar. Släkten kommer få fina julklappar tillverkade av kärlek! Troligtvis inte.

3 kommentarer:

Sus sa...

En ovanligt begåvad tvååing helt enkelt.

Anonym sa...

Skönt att slippa Tubbies!

Joakim var så förtjust i Grabben i graven bredvid när han var mindre. Jag har sett den ungefär 200 ggr!

Ke.Li sa...

"Grabben i..." är ju så mysig. Jag och Mannen garvar gott åt den. Han är uppvuxen på en gård och känner igen sig, även om han inte tagit över gården och blivit bonde själv.