tisdag 2 december 2008

Omstruktureringar!

Vi har problem på jobbet.
Vi har försökt att lösa dem, kanske inte helt långsiktigt, men hållt näsan över vattenytan.
Nu funkar det inte längre och allt håller på att sjuka och drunka, om man säger så.
Från och med torsdag kommer jag jobba förmiddagar med ett barn. Jag släpper fritids till en vikarie. Den lösningen är givetvis också en nödlösning, men kanske det bästa alternativet för stunden.
Detta kommer innebära lediga eftermiddagar. Det är ju riktigt positiv. Att jobba mellan 8 och 2. Jag kan lova att det inte kommer bli glassigt. Jag kommer vara ett utsketet äppleskrutt när vi går på julledigt.

Jag är så tacksam över att mina barn är friska. Att ha ett barn med speciella behov kräver sin man och kvinna. Det är få som orkar.

Inga kommentarer: