torsdag 18 december 2008

Dagen som sprang iväg

Dagen började segt med x antal znoozningar.
Cyklar i alla fall till jobbet, för det är plusgrader.
Väl på jobbet är det lyx-frukostbuffén som väntar, även om jag kör mitt vanliga: fil, skivad banan och kanel, clementin och en mugg kaffe.
Sedan börjar jag röja, det blir en hel sopsäck.
Mitt i röjandet avbryter jag allt och börjar göra iordning foldrar med info till mina nya kollegor. Städar undan, så att mina nya kollegor har ett skrivbord att sitta vid och en hylla att fylla med sina pärmar.
Mitt i allihop inser jag att min tänkta omväg via Lindex på vägen hem inte kommer hinnas med. Jag får kasta mig iväg en timme senare än jag tänkt. Jag hann med hälften av vad jag ville ha gjort.

Nu sitter frun vid sin laptop och sin kopp kaffe, precis som alla andra dagar.
Imorgon är det goe, goe fredagen!

Inga kommentarer: