måndag 29 december 2008

Det här med att vara ledig

Under barnens jullov tar jag komp, semester och föräldrapenning för att kunna vara hemma. Det är ju ett rätt bra jul ur arbetarsynkpunkt. Jag blir ledig i 2 veckor.
Under helgen har vi inte gjort någonting. Igår tror jag att det stod 1 500 steg på räknaren. Lilleman spenderade hela dagen framför PS2 och det nya Lego: Indiana Jones.
Idag skall det bli ändring.
Klockan är 11.30 och barnen har redan spelat i 2 timmar.
Nu stänger jag ner hela spelparken.
Nu får det vara bra.
Slarvan stack iväg till en kompis som lägligt ringde precis i början av mitt utbrot.
Men Lilleman, vars kompisar är på annan ort, står här och ser olycklig ut.
Det finns ingenting att göra. Ingenting!
Och jag går igång på 10 cylindrar och blir topp tunnor rasande.
Lek, för i helvete, lek!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är arga mamman för jämnan. Fast det beror på alla sjukdomar och för att jag inte får sova. Jag MÅSTE sova.

Att vara ledig är inte alltid lika härligt som det låter...

Kram,
AnnaSv - också ledig

Anonym sa...

Min äldsta var mycket nöjd med att leka med kompis hela dagen och kvällen igår.

Mycket syskontjafs blir det under många lediga dagar tillsammans.

Stark och fri sa...

haha
tack för ett gott skratt! Du är inte ensam...

Anonym sa...

Synd att jag inte kan sätta Hugo på bussen till Skövde så hade dom kunnat leka.

Ulrika

Ke.Li sa...

Han får att göra om några dagar!

Chrissan sa...

Känner igen det där med att fastna framför spel..men här spelar vi Buzz tillsammans med barnen! ;0)