onsdag 17 december 2008

Är det här normalt?

Jag är så trött.
Det svider i ögonen och jag har gäspat hela dagen.
Lillisen sover okej. Stora barnen har inte kommit till oss på några veckor.
Ska det behövas flera dagar för att reparera en fest-helg. Där jag gick och la mig vid 2 och gick upp vid 11.
Det här känns ju löjligt, eller är det så att kroppen ställt in sig på jullov, trots att jag jobbar både 22:a och 23:e, om än väldigt korta dagar?
Barnen har en dag kvar på dagis. Slarvan har 2 i skolan.
Sedan är det LOV!

Skönt att jag skiter i julstress och sånt. Städar gör jag en gång i veckan vare sig det vankas julafton eller inte. Jag städar mer ordentligt när ful-pyntet och den barrande granen slängs ut.
Det är så skönt att fira hos mamma och pappa. Då är jag hemma, men borta och någon annan står för logistik. Det enda jag behöver göra är att skåla i nubbe, värma glögg och köttbullar, åthuta mina barn in emmelan och tvinga ut Mannen i förrådet för att fylla på julgodisfaten.
Jag älskar julen i mitt barndomshem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ok att vara trött! Jag är så trött att jag tror jag är sjuk men, men...

Härligt med jul hos mamma och pappa!

Kram,
AnnaSv

Anonym sa...

Här är en till som är trött. Jullov nu tack!