söndag 29 november 2009

091129

En mor biter ihop i svåra magsmärtor i arla morgonstund.
Idag blir jag 34 år.
Det skulle firas med Görans fisksoppa med saffran och cheesecake med pepparkaka, glögg och vitt vin. Middag med mamma och pappa, efter Slarvans föreställning med kören på torget och skyltsöndag.

Nu blev det inte riktigt så. Det blev en fruktansvärd natt med otroliga magsmärtor. Jag blev firad vid 08.30 med glögg, pepparkaka och lussekatt, men kunde bara få ner en halv kopp the. Det blev lite av ett antiklimax för barnen, och för mig, som älskar att bli firad och fira! Min syster ringde för att gratta och kunde snabbt konstatera att jag borde åka in med ett galstensanfall. Det kändes som en befriende. Gallsten. Jag kanske inte skulle dö i alla fall.
4 timmar på akuten, varav 2 i väntrummet, fick jag åka hem på nåder.
Nu sitter jag här och är så tacksam för alla hälsningar, samtal och presenter. Jag borde fylla 34 år oftare. Eller, inte förresten.

5 kommentarer:

Chrissan sa...

Grattis!
Händelserik födelsedag...hoppas du kryar på dig!

Tudorienne sa...

Du får helt enkelt göra om din födelsedag en annan dag!
Är så glad att du är hemma igen! Och tycker så synd om dig, vet hur det känns.

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre nu och att födelsedagen avslutas bra trots allt.

/Sara

Jag och mina små sa...

Grattis (kan man säga så efter vad som hänt?)!

Jag hoppas du mår bättre och att anfallet är förbi.

Linda

En Lisa... sa...

Ja! Fölse en annan dag!