torsdag 19 november 2009

Jag är lite jobbig, stundtals

Speciellt när det kommer till mina orkideér. Jag har egentligen inte gröna fingrar. Men dom gillar väl att bli misshandlade och sitt fängelse här på Öster. Jag särbehandlar inga blomster, vilket innebär att dom blir vattnade när jag har tid, på sovmornar eller på helgen. Men dom gillar det. Alla är vita och jag flyttar runt dom i huset. Jag vet inte om jag förtjänar att dom blommar om och om och om...
60 spänn av göteborgaren på torget.
Blommorna är gigantiska. Blomman har tippat flera gånger. Inflyttningspresenten för 2 år sedan. Min 4 år gamla 30 årspresent. Nu kommer det nya vackra blommor igen!Det här exemplaret är nyast i orkidéfamiljen. Willys i våras.
(Och ja, vi har soptömning idag.)

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

De är jättefina!

Madlar sa...

Hjälp, hur gör man? Mina vill aldrig blomma om!