måndag 23 november 2009

Varför?

Bara för att jag är bilburen ungdom i veckan, så hittar jag på urdumma grejer.
Varför skall man promt ta med sig 3 trötta barn till Coop klockan 17.15 en måndags eftermiddag?
För att man vill ha mossa till staken?
För att jag var sugen på köttfärssås och spagetti?
För att jag kunde?

Min fd granne från barndomsstaden kommer förbi vid kyldisken, precis när Lillisen lägger sig på golvet i ett illvrål.
"Men, nyper du barnet?" garvar han.
"Nä, jag råkade bara köra över henne med kundvagnen."
Och det var ju sanningen.
Helt plötsligt var hon mitt framför vagnen och det är faktiskt där barnen helst befinner sig.
Mitt framför mina fötter eller hängandes på vagnens underrede, så att den alltid drar åt fel håll.

Sånna här dumma idéer får man när man är bilburen.
Och sedan, som om det inte vore nog, så prioriterar man att plantera om blommor?!
Hjälp!
Why?
Vad är det som händer med mig?

4 kommentarer:

Ninne sa...

ursäkta att jag lägger mig i men det hära med att plantera om blommor har du alltid varit urjobbig med att alltid prioritera. Innan du fick barn brukade du göra det framför TV'n på fredagskvällar *asg*

Madlar sa...

Hahaha!

Ke.Li sa...

Sis! Kan det vara så att jag ljög?

Tudorienne sa...

Det här är du?

http://www.annetaintor.com/cart/images/64316.jpg