onsdag 25 november 2009

Det är sällan...

...jag känner mig så pass stressad att jag inte kan somna om om jag vaknar mitt i natten.
Inatt är en sån natt.
Men tillslut struntade jag in det och gick upp.
Så nu sitter jag här vid min laptop och dricker the.
Varför är jag stressad då?
Tyvärr är det bara livet i allmänhet. Sånt som man egentligen bara kan rycka på axlar åt och säga: "Det ordnar sig!"
Idag skall stora barnen få sin vaccination. Jag sticker iväg från jobbet, men måste vara tillbaka 10.00.
Jag skall försöka få egen vaccination innan jag hämtar barnen.
Ingen skall bli sjuk av sin vaccination.
Slarvan har en mastodont engelskaläxa till torsdag och det går knackigt med stavningen. Ikväll blir det öva, öva, öva som gäller!
Det är så smutsigt här hemma, med mina mått mätt.
Digitalboxen är inte felanmäld.
Tvättkorgen dignar.
Det är lite mycket på jobbet som tar energi och som inte ger enegri tillbaka.
Det är advent på söndag. Jag gillar att pynta, lite lagom, och göra hemmet mysigt inför julen.
På söndag skall en reflektion av Kunskapsterorier och lärande vara inne.
Om 2 veckor skall ett projketutkast vara inlämnat.
Jag har inte tagit i litteraturen, utan bara skummat inför inlämningar.
På söndag har Slarvan julkul på torget.
Jag fyller år på söndag och det är inte så att jag nojar över att bli 34, heller inte över att ha middag för mamma och pappa. Jag hoppas att just den delen skall ge extra energi.

Ja, det var väl det. I allmänhet.

2 kommentarer:

MaBo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MaBo sa...

Ja det kör ihop sig ibland, och känner man sig sliten, så är det svårt att se saker från den ljusa sidan + ändra förhållningssätt och ambitionsnivå. Men finns det ngt annat att göra? Håller tummarna för att denna natt var en engångsföreteelse. Ta hand om dig.