onsdag 18 november 2009

Vaccination och svett

Jo, idag var det dags för Lillisens vaccination.
Det var inte smart att ta upp det 06.22 när vi skulle iväg till dagis.

Jag cyklade från jobbet vid 12 och kom lagom till dagis för att låta Lillisen inta 2 pannkakor till efterrätt.
När vi kommer ut från dagis regnade det.
På med regnkläder.
Cyklar till BVC.
Jag är dyngsvett när jag kommer fram.
Dyngsvett!
Vi är där 12.45. Tar en kölapp och inser att det bara är 5 barn före oss i kön.
13.00 skulle de börja, men drar igång redan 12.50.
När klockan är 13.00 kommer en gallskrikande unge ut från ett av rummen. Och vi är givetvis näst i tur. Lillisen grät sådeles redan innan vi gick in till sköterskan.
Jag visade nog ganska tydligt att det fanns varken tid eller lust till trams, så sköterskan sköt barnet i armen, utan att försöka gulla och vi kunde gå ut efter 10 röda.
På med regnkläder och ut i regnet igen och iväg till jobbet.
Jag blir dyngsvett igen. Att cykla med regnkläder är lixom ingen hit.

Lillisen visar stolt upp sitt plåster för alla som frågar. Och det är alla snälla och gör.

Vid 16 är arbetsdagen slut och vi drar på oss regnstället igen. Efter 10 minuter på cykeln känner jag hjälmen i ryggen och Lillisen sover som en stock...
Det är tungt att ta spruta och gå på fritids.

Sa jag att jag behövde en bil?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är otrolig! Nu är du värd en underbar helg!!!!
Kram Lena

Ninne sa...

Herregud, hyr en bil IDAG tills ni tjackat en till.

Ninne sa...

P.S det är jättepinsamt men vi äger inte ens en barnsadel. Lova har A_L_D_R_I_G ens suttit i nån...!

Ke.Li sa...

Hon får komma och provsitta hos oss. Jag fick den senaste av en dagisfrken, den var oanvänd. Den som Mannen har fick vi av Leijonen.