tisdag 17 november 2009

Insikter

Vad försöker jag bevisa?
Jag är inte direkt en övermänniska.
Jag behöver en bil.
En som inte står på Landvetter eller är i Köpenhamn eller någon svensk håla i tid och otid.
Jag behöver den för 5 år sedan, när jag tog körkort.
I födelsedagspresent passar bra.
Eller i julklapp.
Tänk, vad kul jag och barnen skall ha. Åka på utflykter när jag är ledig. Åka och bada, klappa djur. Jag kan handla och panta.
Visst låter det toppen!
Men det som är bäst är att jag kommer till jobbet torr och till hämtningen på dagis som en lugn och tillfreds mamma, som inte stressat livet ur sig. Och barnen kan åka på sina fritidsaktiviteter. Jag skiter i hur mycket pengar man sparar på en bil, när det kostar mig förståndet.

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Klart du ska ha en bil.

MaBo sa...

Du var ju inne på Toyota.... de har förmånliga totalleasingavtal. En Toyota Aygo kostar typ 2000 kr i månaden - tutti baletti alles (försäkringar, service m m). Får ni plats i den så känns det som ett bra deal. Som tips...

Ninne sa...

Jag hade stått ut max en vecka. Klart ni måste ha en bil till. Men var ska den bo? :-)