fredag 30 november 2007

nr 200

Jag hade en lycklig födelsedag i år!
Det som gladde mig mest (förutom alla fina presenter, samtal och sms) var att Mannen aldrig slutar att överraska. Att han gav mig en laptop är en sak. Det är inte det jag tänker på, utan att han har ett barntänk, som jag inte har, trots min 120p pedagogisk utbildning.
Mannen hade sparat skyddspalst från matsalsstolarna och lagt ut på golvet så att barnen kunde göra fyrverkeri för sin mor på morgonkvisten! Lyckliga kröp/hoppade/sprang de omkring och hade en högtidsstund.
Det behövs ju så lite, att stanna upp och tänka lite längre. En rask och redig mor, som jag, hade omedelbart skickat ner allt i en sopsäck och varit halvväg till tippen. För sån är jag. Det är tur att vi är olika.
Tillägg: Bilden togs bort den 16 mars, 2008.

1 kommentar:

Stark och fri sa...

Åh, vad fint gjort! På alla sätt och vis. Vilken överraskning!