lördag 17 november 2007

Trött i huvudet

Gekås en lördag morgon kl. 07.30. Ingen kö. Men jag undrar vad jag sysslar med. Vi går i långa rader med kundvagnar, som om vi vallfärdar till Mecka.
Några timmar senare och 1500 kr fattigare är det befriande att åka därifrån. Några klipp är gjorda, några onödiga grejer, men summa sumarum en trevlig utflykt med trevliga tjejer i bilen. (Som tur är delar vi på oss i butiken, Gekås är ingen hålla-handen-affär.)
Kort stopp i Gällstad och jag är stolt över att jag bara handlade kläder till mig själv. (3 toppar och en tunika)

Nu har vi ätit, lillisen sover och jag och Slarvan njuter av en stunds internetande i vårt nya arbetsrum. "Hur skall du klara livet utan en dator i köket?", undar mannen. "Du får väl köpa mig en laptop!", svarar jag, så var det problemet löst. Han har hittat det ultimata sättet för mig att aldrig lämna spisen!
Så var det med den lördagen!

Inga kommentarer: