måndag 2 juni 2008

2 juni, eftermiddag

Slarvan och Lilleman längst ut på bryggan.
Ulrika, känner Du igen det här? 2001, vid Tångenbadet. Slarvan ligger på filten och äter kex. Medans vi jagar Hugo. Fast idag är det Lillisen...
En tur på till närmaste badpöl, var vad som stod på agendan på eftermiddagen.
Fullpackad fikakorg och 3 svettiga barn hade jag med mig upp.
Några underbara timmar vid vattnet fick vi. Slarvan och Lilleman lekte och lekte och lekte. In emellan simmade de lite och satte i sig hela fikakorgen. Lillisen plaskade lite i standkanten och tjöt av skräckblandad förtjusning när jag badade bort all sand.


Nu är vi hemma och gör köttfärssås och spaghetti i värmen, vad tänkte jag på egentligen?

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Fy bubblan vad mysigt!

Tudorienne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jo, jag känner igen det och nu har du en egen(Hugo) att jaga. Lillisen ser ut att ha det skönt där hon ligger, så har aldrig Hugo kunnat ligga. Hon får gärna komma hit och ligga så på filten, så skall jag passa henne. Slarvan och Lilleman kan åka ring eller med Hugos nya vattenskidor.
Ulrika