onsdag 4 juni 2008

Önskelista för helgen

Jag skall på student på fredag. Jag och Lillisen åker upp till Eskilstuna, tillsammans med mor och far och bror.
Mannen och barnen skall vara solokvist och ha det gott hemma, vilket innebär att jag tycker de skall: fiska hos Julius, bada i Simsjön, åka till Sommarland och göra en heldag där. Riva ner panelen på gavlespetsarna, åka med skräpet till tippen, köpa, kapa och måla och sätta upp ny panel. Sedan tycker jag att de skall åka på stan och köpa glass och ev örhängen till Slarvan, grilla hamburgare och korv och mashmallows och bjuda hem kompisar till barnen. Allt detta skall ske mellan 09.00 fredag och söndag 16.00. När jag kommer hem vill jag även att det skall vara nystädat, nytvättat och nystruket. Det är väl inget för världens bästa Man! Höga krav? Jag, nä...
Vissa behov uppstår när man skall på fest. Nya skor. Inte bra att inviga nya skor när man skall hänga på någon och sedan flanera på stan. Men nya skor är ett måste. Jag har ett par som jag gillar jätte mycket. Jag gifte mig i dom för snart ett år sedan. Men, de gör ont, ont, ont.

Ett fynd för en 100 på Smögen Bryggan. Jag har haft dom en gång. Blir det första och sista gången?

1 kommentar:

Anonym sa...

Aha, det är så min lista ser ut. Jag hörde talas om den innan jag såg den och hann faktiskt bli riktigt förbannad! Har kvinnan planerat upp MIN helg! Jag har lugnat ner mej nu, denna ser ju helt ok ut.
En ren utopi dock, inte en chans att jag åker en dag till skara sommarland utan stöttning. Jag skulle bli tokig, folk kan inte uppföra sej på sånna ställen heller.
/Mannen