måndag 16 juni 2008

Ledig?

Måndag, min lediga dag. Första riktiga sommarlovsdagen för Slarva.
Det är nu som man ser hur semestern kommer bli.
Jag snäste av de 2 stora redan vid frukost. Inget tjafs. Inget gnabb.
Jag har semester själv tillsammans med barnen i 3 veckor i sommar. Fatta att jag redan är trött, efter 4 timmar. Fatta att det inte känns kul att önska att man jobbat och barnen fått vara på dagis/fritids.
Jag får psykbryt på deras gnabb. Skall det vara så här hela sommaren? Fy fan.

Jag kanske borde vara glad att de bara tjafsar och försöker uppfostra varandra. De slåss inte eller bits eller rycker varandra i håret. Men jag blir så trött av tjat. Jag hatar sura och vresiga kommentarer. Jag behöver semester!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Syskonbråk kan man bli vansinnig på. Jag trodde att jag skulle slippa det eftersom det är sex är mellan killarna men icke. Dom söker upp varandra enbart för att retas. Suck!

Sandra sa...

Jag åkte hem i söndags. Jobbar måndag och tisdag. Känns som jag är ledig. haha. Johans syrra har Sigge.

Anonym sa...

Oj, vad jag känner igen mig! Allt det där skulle kunna vara hemma hos mig! Det är verkligen tröttsamt att de nästan aldrig kan vara sams. Och taskigheterna haglar dem emellan. Och då är mina bara 2 och 5. Hur blir det om 3 år?
Linda

Ninne sa...

tjafsets urmoder har reinkarnerats plus klonats och båda bor hos oss. Jag spyr dagligen. Man föds taskig och blir snällare och snällare med åren?

*kram*