torsdag 5 juni 2008

16 411 steg senare

Den här dagen har varit bra. Jag har vandrat mellan Billingehus och Simsjön med barnen på jobbet och bränt upp axlarna (som jag faktiskt smorde in, men uppenbart inte tillräckligt).
Väl på fritids igen hade vi inskolning av 6 åringar, men det tog min kollega hand om. Vår duktiga vikarie gjorde så att jag hann med alla förberedelser inför måndag och sådeles slapp ta med mig arbete hem! Tack!
Barnen hämtades och den minsta var svart av grus och sand. Lilleman var lite bättre och Slarvan helt okej. Vi tog en sväng förbi Babyproffsen och kollade efter en sufflett till billiga paraplyvagnen. De hade ingen så jag panik-köpte ett parasoll för 145 kr. Det får duga, bara Lillisen inte får solgasset mitt i huvudet på studentfirandet.
Nu är tvättmaskinen igång (fast det finns nog inget hopp för Lillisens vita body, den kan aldrig bli ren), alla 3 är badade eller duschade. Jag planerar mat (pizza eller kräm) och packar. Om några timmar kommer Mannen hem från sin resa och min bror kommer från Lund. Jag tänkte hinna stryka partykläderna och snygga till lite här i hemmet på ytan, så att min bror tror att det är rent.

Inga kommentarer: