torsdag 12 juni 2008

Avslutning

Ikväll har vi varit på Slarvans skolavslutning. De sjöng 3 fina visor. Till "Du ska inte tro det blir sommar...", gjorde alla 6-7 åringar teckenspråk. Det var faktiskt otroligt vackert att se. Jag blir alltid rörd, men just det rörde mig otroligt. De hade lärt sig tecken till alla verser. Något att ta efter på mitt jobb till nästa år?

Efteråt gick vi hem och fikade och mormor tog med sig Slarvan till Hemstaden för att sova över och ha det riktigt mysigt. Vi andra firade med pizza från Jamaica.

Vid läggdags bröt Lilleman ihop, för typ 149 gången idag. "Jag saknar Slarva!" För första gången kunde jag trösta och mildra brytet. (Oftast får även jag bryt, när Lilleman får bryt!) Vi ringde till Slarvan på mormors mobil och allt löste sig tillslut. Har man fått prata och säga go´natt känns allt lite bättre...

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Å han är så fin den lille killen! Kramar från mig.

Anonym sa...

Skönt med skolavslutning på kvällen. Joakim har åtta imorgon bitti. Då brukar Simon och Alice vakna. Spännande morgondag;-)

Det känns bekant det där med dåligt tålamod vid utbrott!