torsdag 19 juni 2008

Lilleman snackar...

...konstant. Hela tiden går munlädret på den pojken.
Idag, påväg hem från dagis sitter Lillis i barnsadeln och Lilleman på sadeln och jag leder cykeln i sakta mak hemåt. Promenaden tar ca 20 minuter och Lilleman pratar oavbrutet. Idag pratar han om rip hop.

"- Jag är så bra på rip hop!"
"- Jag skall rip hop:a när jag blir stor."
- Hip Hop , menar du, inflikar jag.
"- Ja, precis, rip hop. Jag skall rip hop:a som RMK. Vet du några som rip hop:ar som är små? Inte nästan-vuxna som RMK. Några som har gått på mitt dagis? Eller inte mitt dagis. Några som RMK.
- Jo, det var några små grabbar som kallades Kriss Kross, de hade byxorna bakochfram.
"- Är det coolt, kanske. Nä, det är inte coolt. RMK, det är cool."

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Å min fina älsklingskille!

Ninne sa...

Jaa Rip Hop är skitcoolt. Hoppas Lillisen blir ännu mer snackis så han får lite konkurrens;)