måndag 16 juni 2008

Coca Cola

I lördags kväll, sent, spiller Mannen ut ett glas med coca cola i köket. Han tar en trasa och försöker få upp allt. Jag drar fram svabben. Cola är cola är cola, lixom.
På söndagsmorgon svabbar vi igen, 2 gånger. Torkar alla stolar, stolsben, köksskåp och socklana till skåpen. Colan har letat sig in överallt. Men varken Mannen eller jag tycker att det känns rent. Det känns som om det klibbar i köket fortfarande, så nu på morgonen har jag svabbat köket ytterligare en gång. Skall det vara bra så? Hur mycket socker innehåller cola om jag får fråga?

3 kommentarer:

Fam Leijon sa...

Tack för senast!

Kladdigt blir det och tur att man har ledigt idag.

Till avd. Onödigt vetande:
33cl CocaCola har 10 sockerbitar
33cl pilsner har ca 4 sockerbitar
33cl rött vin har ca 2 sockerbitar
Och värst:
En MC donald milkshake har 19 sockerbitar.
Och den som är så god ....

/Christian

Tudorienne sa...

Ja då tar jag helt klart ett glas rött...

Anonym sa...

Jag är en riktigt colajunkie men håller med om att det är nästan omöjligt att svabba upp. 10 sockerbitar alltså? Inte mer;-) Söt jag ska bli.