fredag 13 juni 2008

Ny lista

Bloggrundan och en ny lista. Detta kan ju inte gå mig förbi.

Fem saker på min "to-do-lista" för morgondagen:
1. Köpa presenter till F & L. Slarvan skall på kalas på söndag.
2. Byta lakan i sängarna och tvätta allihop.
3. Göra kebabspett, tzatziki och en grekisk sallad.
4. Dricka en ozo före maten, vin till maten och en raki efter.
5. Kolla Sverige-Spanien.

Fem dåliga egenskaper: (Jag skulle helst vilja kalla dem sämre egenskaper, med tanke på att jag gillar även mina dåliga sidor och vårdar dom ganska ömt!)
1. Avundsjuk
2. Fördomsfull
3. Djurhatare
4. Dålig karaktär
5. Skvaller-kärring

Fem platser där jag bott:
Under ett år, räknat från augusti 1997 till augusti 1998 bodde jag på dessa 5 adresser.
1. Västra Torggatan, Karlstad (underbart läge mitt i stan)
2. Basungatan, Karlstad (hemskt läge i getto-Kronoparken)
3. Karl Johansgatan, Göteborg (ett andrahandskontrakt)
4. Torkelsgatan, Göteborg (nyrenoverad, underbar, första handskontrakt)
5. Violstigen, Kungshamn (Sveriges bästa utsikt över havet och Malmön)

Fem jobb som jag haft:
1. Burkplockare på Sommarland
2. Kassabud på B&W
3. Vårdbiträde
4. Elevassistent
5. Fritidspedagog

Jag utmanar fem blogg-vänner på min lilla runda:
1. Fem varje dag
2. Lena, nu djävlar tjejen!
3. Ninne, list-lover
4. Åsa
5. Sandra

Inga kommentarer: