söndag 23 november 2008

2 år och 2 månader

"Nosig, mamma, nosig." (Jag är snuvig. Kan du snyta mig, mamma?)

Hon söker upp mig i badrummet på övervåningen. Och levererar snusförnuftigt:
"Haj då, mamma. Ses sen. Haj då! E komme nat. Ses sen!"

"E gocka e nappen. Gocka ha nappen. Gocka lessen.
Såja, lilla gumman. Lilla gumman. Lessen. (Stryker dockan över huvudet.)
Mamma!
E gocka e lessen. E gocka ha nappen.
Såja, lilla gumman. E läsa e bock. E läsa e bock e gocka. E gocka e lessen."
osv osv
Babbel babbel hela tiden. Samma meningar om och om igen, som om skivan hakat upp sig och så helt plötsligt ändrar hon ordföljden. Så spänannde att höra och uppleva. Försöker skriva ner allt så att vi skall minnas.
(gocka - docka)
(bock - bok)

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Hon är helt fantastisk tycker jag.

Anonym sa...

Tycker jag med. Och helt bedårande.
Ma/Molo

Ke.Li sa...

Det tycker vi också.