onsdag 5 november 2008

Att få ändan ur vagnen

Hur gör man för att bryta upp och ta ett steg till på livsstegen?
Hur orkar man?
I mitt fall blir man förbannad över det mesta och lite till.
Jag har fått många goda råd. Dom är bra på det i min familj.
Dom vet vägar att gå, öma punkter att trycka på.
Jag har inte tagit upp en enda sak med min chef.
Jag har heller inte skrivit ett enda brev till utbildningsförvaltningen i min kommun.
Mitt liv är ju mitt problem och något som jag måste ta tag i.
Änmälan till Högskolestudier gick ju ut för länge sedan. Men man kan göra efteranmälningar.
Så det har jag gjort. Vad jag skulle söka för kurser var svårt. Jag valde raskt bort alla inom pedagogikspektrat, eftersom jag vill byta bransch.
Det fick bli:
- Projektledning med inriktning mot planering 7,5 hp
- Social interaktion och kognition 7,5 hp

Nu skall jag bara hitta alla mina betygskopior och skicka iväg allt till Strömsund. Sedan är det bara att vänta och se. Det känns bra att bara ha fått iväg en ansökan, även om jag inte har en aning om vad det leder till.
Jag skall ta bort skäppan över mitt ljus, pappa. Jag lovar!