fredag 21 november 2008

En grå dag i november

Ibland blir jag trött på sig själv.
På det svenne liv jag valt att leva.
Living on the egde? Nej, så långt från det som man kan komma.
Ikväll skall vi äta räkor (okej, de är färska) och vitt vin.
Sedan skall vi somna i var sitt soffhörn framför "Idol".
Imorgon skall jag åka med en bil, med vinterdäck, till Gekås i Ullared och handla julklappar.
Imorgon kväll skall jag äta tacos med familjen och titta på "Stjärnor på is".
På söndag skall jag städa och tvätta, kanske plocka fram julgardiner och titta på strykbrädan. Mannen skall kanske måla i det rum han renoverar för tillfället.
Kanske hinner jag ut på en promenad.

Det är ju inte så spännande precis. En weekend resa till Paris hade suttit perfekt...

7 kommentarer:

Tudorienne sa...

Kör försiktigt!
Och välkommen till storstan om några veckor!

Stark och fri sa...

Åh, så känner jag ibland också! Man tvivlar på de val man gjort. Men det finns en anledning till att Sverige är fyllt till bredden av Svenssons - det är ju så mysigt med familjeliv!

..resa och partaja kan ni göra när barnen flyttat ut. ;)

Sus sa...

Dags för Prag igen?

Sandra sa...

Sådär känner jag också!!! Jag är världens tråkigaste...men samtidigt världens lyckligaste om jag tänker efter.

En Lisa... sa...

Det finns något väldigt vackert i en fungerande vardag. När man inte har det är det just det man längtar efter. Det är ju världens mysigaste att ha familj! Och du - varken småkidsen eller miljön tycker det är så hett med massa weekendresor.

Anonym sa...

That's life, vännen. Om 20 år - kanske - citerar du det kända: "dagarna som kom och gick, inte visste jag att det var livet".
Jag läste det för länge sedan och tänkte mycket på det då dagarna kom och gick, och tyckte att jag trots slit och trötthet uppskattade just livet och det som följde med, och ändå .... så här lite efteråt - så känns det som om det var en hel del som jag trots allt inte uppskattade eller insåg. Men det är väl så - som Kirkegaard sa: livets levs framänges och förstås baklänges. Ha en fin dag i morgon med Nena!!
Kram Ma

Ke.Li sa...

Sis: Det skall bli kul att komma upp till Er!

Åsa: Visst är det som du säger. Det finns charm med Svensson livet...

Sus: Ingenstans i världen smakar ölen så gott som i Prag.

Sandra: Hemkommen från jobbet brinner en brasa och hela huset luktar glögg. Kärlek i Huset i Öster!

Lisa: När man varit ute på vift ett tag så är det till det här jag längtar. Så är det ju.

Mamma: Jag ser så framemot julen tillsammans och mot vårens resa till Köpenhamn och till sommarens trevliga samvaro. Att ha något att längta till är balsam när det är lite grått och trist! Och Ninnes baby!