torsdag 27 november 2008

Utmaning

Jag älskar utmaningar och lister så antar utmaningen från Chrissian:

1. Är du nöjd med ditt namn eller önskar du dig ett annat?
Ja, det är jag. Jag heter ett namn som inte är så vanligt i min generation. Mitt efternamn bytte jag bort när jag gift mig. Så nu heter jag inte ett son-namn längre, utan är en ström.

2. Saknar du något i ditt liv?
Nej, egentligen inte. Jag önskar givetvis att jag hade mer ork och bättre tålamod. Och ett annat jobb kanske.

3. Sommar eller vinter?
Sommar, men allra helst vår!

4. Vad var det första du la märke till hos din partner , som du föll för?
Han var rolig. Glimten i ögat. Han hade/har fina händer. Jag tycker om fina händer.
Långa ögonfransar, som nu sitter på mina barn!

5. Vilken är den bästa julklapp du fått?
Massor av fina julklappar under åren. 1979 fick syrran och jag ett dockskåp. Några år senare fick vi varsitt skrivbord. Förra året fick jag en jätte fin ljusstake som min bror designat och gjort själv. Mannen brukar ge bort fina och överrraskande presenter.

6. Påverkas du av media, och alla sk ideal?
Ja, säkerligen.

7. Vart i världen skulle du helst vilja leva?
På svenska västkusten eller i Danmark.

8. Finns det något du ångrar att du gjort?
Massor. Men jag brukar försöka stå för mina dumheter!

9. Hur många barn vill du ha?
5 från början. Men jag vill inte byta man (som tycker att det räcker nu, gott och väl) och jag skall inte vara gravid mer pga hur jag mådde den sista graviditeten. Jag är nöjd med mina 3 barn.

10. Har du återkommande drömmar?
Jo, men nu var det länge sedan jag drömde dom. De var vanligast i 10-15 års åldern.

11. Om du fick äta en maträtt resten av detta år, vad skulle du välja då?
Grekisk sallad

12. Märkes kläder eller inte?
Jag gillar märkeskläder, men är alldeles för snål för att handla till fullpris. Därför kan man hitta mig på reor och fabriksutförsäljningar. Jag har nog mest kläder från Lindex.

13. Vart ska du/ni fira jul?
Hemma och i barndomsstaden, hos mor och far.

14. Har du ett Nyårs löfte?
Nej.

15. Vad har du för planer för dagen?
Det som återstår av dagen: måla i sonens rum. Stryka julgardiner.

Inga kommentarer: