måndag 24 november 2008

Måndag

Snöoväder. Eller snöväder rättare sagt.
Det går crap, crap, crap att cykla när det är snöväder och oplogat.
På vägen hem stannade jag till vid huset och ställde cykeln och tog pulkorna i stället.
Barnen blev givetvis glada av att bli hemkörda i pulkor, alla utom Lillisen som inte gillade att det blåser och yr snö. Det går visst fet-bort.
Jag kände mig som världens snällaste mamma på vägen dit. Sedan fick jag jogga halva vägen hem, eftersom Lillisen gallskrek och jag kände mig rätt så misslyckad, eller i alla fall missförstådd. Det där med snö upp till knävecken är inget roligt för en 2 åring.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där. Åkte pulka med min minsta igår. Det var kul så länge som det inte gick för fort för då fick hon lite, lite snö i ansiktet. Och DET var inte roligt!

Anonym sa...

Tänk vad olika det är. Vissa barn älskar snö och andra hatar det. Jag har hela skalan i min barnaskara. =)