onsdag 12 november 2008

Idag är en annan dag än igår, men lika mörk och regnig ute

Vardagslunk och vardagsmys.
Jag blev hämtad av man och barn, så jag slapp cykla hem i regnet.
Vi handlade tillsammans, utan bråk och tjafs. Mannen gick runt och puttade på Lillisen med celofanpappret hela tiden och varje gång, vände hon sig om och sa "Va gö duu?". Efter typ 30 gånger tror man ju att hon skall tröttna, men icke. Hon hade ju trots allt feber.
Vi äter kvällsmat tillsammans.
Barnen samlar sig framför tvn.
Jag lägger en febrig 2 åring i våra sängar med välling och mig själv med min senaste deckare. Efter 10 minuter sover hon gott.
Nu ligger stora barnen efter varsin gonatt-saga i sina sängar.
Mannen limmar easy cover och jag skall ta itu med disken.
Vardag.
Så lungt och skönt.
Efter disken skall det drickas the och läsas deckare i soffhörnet.
Killarna i Roomservice får klara sig utan mig.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Låter underbart.

"Va göö duu?" - vilken kul pappa.

Anonym sa...

Jag gillar också vardagar. Iaf de där allt flyter på..