torsdag 27 mars 2008

Bäst & pest

Efter en daglig bloggrunda blir jag inspirerad. De utmanar varandra och skickar någonslags blogg-kedjebrev. Jag gillar att stå utanför och bara "titta på" men ibland vill jag vara med och leka. Det handlar oftast om olika listor, eftersom jag älskar listor av alla de slag! Genom bloggandet har jag insett att jag inte är ensam.
Det snurrar runt ett Tisdagstema på en bloggrunda jag gör. På tisdagar jobbar jag heldag och orkar inte riktigt ta tag i det på kvällskvisten när allt lugnat ner sig. Jag undrar vem det är som bestämmer vilket tema det skall vara?
För att komma till saken, så blev jag inspirerad av bäst & pest i hemmet.
Bäst: Valen av tapet och färg i de rum som renoverats.
Fondtapet i arbetsrummet i 50-tals stil.
De ljusa tapeterna i vardagsrummet och matsalen. De bruna och guldiga tapeterna i sovrummet.
Detaljerna från 50-talet:
Pest: Pannan med elpatron som drar sjukt mycket el.

Inga kommentarer: