måndag 3 mars 2008

Studielån?

Jag måste börja plugga igen. Jag insåg det när jag satt på eftermiddagens föreläsning idag.
Leif Standberg föreläste om "Vygotskij i praktiken" och jag blev fast.
Jag måste börja plugga igen! Bara lite och vid sidan av arbetet. Jag måste få använda mig hjärna lite mer. Det får inte bara vara vardags- och familjepussel kontra arbetsdagens lunk på jobbet. Där jag gör mitt jobb och gör det bra, men det måste finnas mer.
Jag vill ha mer! Jag behöver mer! Mer pedagogiska diskussioner! Mer "nu-djävlar-tar-vi-tag-i-det-här-och-gör-lite-nytta"-tänk. Inte "vi-får-fan-inget-i-lönekuvertet-hur-mycket-vi-än-sliter" -tjat.
Jag söker Lärarlyftet och vidgar mina vyer. Det är min tur nu.
Tack Leif för att du satte lite fart på tankemaskinen och döfläsket! Det var kul!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kör hårt !

Glöm studielån. Jag kan klippa mig en gång i veckan !!!!

GO

Ke.Li sa...

Det låter bra!

Sandra sa...

Åh vad kul. Jag känner dit driv ända hit.

Unknown sa...

Hej Am fru, Morgan debra Am en legitim och tillförlitlig lån långivare ger ut lån
på ett tydligt och begripligt villkor på 2% ränta. från
$ 12.000 till $ 7.000.000 USD och Euro bara. Jag ger ut Business lån,
Personliga lån, studielån, billån och lån för att betala räkningar. om du
behöver ett lån vad du behöver göra är att du kontaktar mig direkt
på: morgandebra1986@gmail.com
Gud Välsigne Dig.
Hälsningar,
Morgan debra
E-post: morgandebra1986@gmail.com


Obs: Alla svar måste skickas till: morgandebra1986@gmail.com