tisdag 11 mars 2008

ORKA!

Lillisen går på alvedon och är lite trevligare än i går, på så sätt. Jag skulle alltså kunna få något gjort. Men lilla sjukligen sover dåligt på nätterna och sådeles alla andra som delar rum med henne. Jag har ingen inspiration till någonting. To do-listan är lång.
Stora barna fyller år på fredag och det är endel som skall fixas med. Inbjudningar skall ut och mat skall planeras. Presenter skall inhandlas och slås in. Vi har släktkalas på lördag och det går i påskens tecken. Alltså skall det pyntas. Innan det pyntas är det ju bra om det städas, damma lite här och var och så. Om jag städar idag, tisdag, måste jag ju göra om det igen innan lördag, eftersom det gror igen på typ 2 timmar.
På ett sätt hoppas jag att det regnar och är mulet på lördag, för våra fönster är fördjävliga! Orka ta tag i saker och ting. En annan dag kanske...

3 kommentarer:

En Lisa... sa...

Snk kraven, tycker jag. Det blir fint och bra ändå!

Ke.Li sa...

Om sanningen skall fram så tog vi det lungt hela dagen. Vi kollade på film barnen och jag och Lillisen och jag somnade i soffan. När Mannen äntligen kom hem gav jag mig ut och klippte träd igen. En nyfunnen terapi. Super gôtt!

Anonym sa...

Instämmer med första kommentaren./Ma