söndag 30 mars 2008

Soliga Prag!

Det ar varmt. Sakert 20 grader i solen. Olen och maten ar billig och vi njuter av att kunna strosa runt och ta dagen som den kommer. Hotellet ar fint och frukosten bra. Vi har ett duvbo utanfor fonstert pa 6:e vaningen, det kanns valdigt "Pragigt".
Uppdaterar med bilder senare!
Pon on fran Prag

Framme vid resans mål. Snabbt ut i solen och gör ett första depå-stopp.

För Er som tror att Ni känner Mannen: Han älskar att kolla in gamla kyrkor och var besviken på att jag mest gick och beundrade fönstermålningarna. "Tänk vilket jobb, vilka konstruktioner!" Mannen mal på och jag går 5 meter före hela tiden...

Mannen testar Gulasch och blir serverad soppan i ett vackert bröd. Inget för en GI:are som jag...

Prag är fullt av vackra hus och gränder. Överallt är det kullersten och hela tiden hör man sightseeing-hästdroskornas klapper mot stenarna.

Mannen visar mig John Lennon muren på Prags "lill-sida" och det passar lilla frun bättre än borgar och kyrkor.

Summan av lasterna är konstant.


4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Låter härligt!

Kram!

Stark och fri sa...

skönt ni verkar ha det! Njut! :D

Sandra sa...

Mys och lite avis.

Anonym sa...

Vad avundsjuk jag blir när jag ser dessa bilder från Prag. Den mörka ölen är ju så god i Prag. Jag vill dit igen.
Kram Ulrika