tisdag 1 april 2008

Hemma!

Hemma och sedan hemma igen efter en heldag på jobbet. Mannen har för vana att alltid åka bort med jobbet när vi kommer hem från olika semestrar och så även den här gången.
"Gift, ensamstående, 3 barnsmor" kallar dom mig på jobbet. Idag är jag det.
För att fixa logistiken handlade jag på rasten på jobbet. Det var ett riktigt bra rejs på Coop. Det tog 20 minuter och kostade 357 kr.

Efter att alla barn var hämtade insåg jag att Lillisen var i stort behov av ett bad. Hallen var i stort behov av att dammsugas. Tvättberget hade stort behov att påbörjas. Maten hade stort behov av att först packas upp och sedan tillagas. Barnen hade stort behov av sömn. Det var förutsättningarna och det gick. Att Lillisen sedan bajsade 2 gånger och att Slarvan välte ut ett helt glas mjölk, är ju sånt som händer. Nu sover alla 3, de är rena och mätta. Hallen är fin och tvätten är hängd. Jag betalade Slarvan 5 kr för att hon passade sin syster i badet medans jag dammsög och plockade undan. Det var det värt.

Barnen april-lurade sin pappa flera gånger när han ringde och sa go´natt ikväll. Slarvan hade ett bra, uttänkt, finurligt skämt, medans lillebrors aprilskämt mer gick ut på att hästar och elefanter gick förbi fönstret. Lilleman skrattade så tårarna sprutade åt sina egna skämt, precis som i tecknade filmer. Det känns som vardagslyx när barnens pärlade skratt ljuder genom huset.

5 kommentarer:

Stark och fri sa...

Välkommen hem till *hosta* vardagen! Barnskratt är för härligt. Smörj för hjärtat och mammamaskinen.

...såg ni till Paris Hilton? Hon var visst i stan.

Anonym sa...

Välkomna hem och vilket härligt kort på dig med ölen.
/Lena

Ke.Li sa...

Nej ingen Paris, men väl Tomas Brolin på Gardemoen i fredags. Åren har INTE varit snälla mot Brolin. Han såg MYCKET skiten ut.

Ke.Li sa...

Nej inte skiten, SLITEN skall det vara, sorry!

Sandra sa...

Välkommen hem. Ser Lilleman framför mig när han skrattar. Han är underbar. De andra också förstås men du förstår vad jag menar. =)