fredag 4 april 2008

Kors in the taket

Jag fick tummen ur!
Jippi! Nu har jag sökt.
Det blev 3 olika kurser. Sedan är det upp till huvudmannen att bestämma vilken. Jag har sökt Örebro och Trollhättan och det är de kurserna som jag helst vill gå. Sedan tog jag med en vanlig hederlig specialpedagogik kurs på Högskolan i standen där vi bor. Det vore ju givetvis det allra smidigaste att vara på hemmaplan, men lite mer spännande att åka iväg.
Man får full lön för den delen man jobbar, i mitt fall som har en 75% tjänst, skulle jag jobba 25% och få full lön för dem: 5 000 kr. Sedan skulle jag få 80% lön på de 50 % jag pluggar: 8 000 kr. Det blir en inkomst på 13 000 kr innan skatt.
Inte fett. Men jag skulle ju kunna fortsätta att ta ut föräldrapenning 25%, som jag gör idag. Det bättrar ju på det hela.
Ett annat alternativ är ju att få min tjänst uppskriven till 100%, vilket hade varit toppen ur sjukpenningssynpunkt. Då skulle jag jobba 50% och plugga 50%. Då skulle inkomsten bli bättre(18 000 kr innan skatt) och jag skulle spara fp-dagar, men det skulle bli mycket jobb och långa dagar för barnen på dagis. Det handlar egentligen inte om vad jag vill, utan vad det finns pengar till, i organisationen på skolan.

2 kommentarer:

Ninne sa...

åh det kommer bli skitkul!
Ta Örebro vetja, så kommer jag o fikar med dig!

Ke.Li sa...

It´s not up to me, baby!
Men visst låter det ball!