torsdag 17 april 2008

Vardag

Efter en 7-16 dag på jobbet som gått i 100 knyck är jag lite mör. Sedan skall barnen hämtas och sedan skall det handlas. Vi var tvungna att handla på Ica för jag hade -14.95 på kontot. Jag har packup pengar på Ica-kortet, som tur är.
Väl i affären är Lillisen trött och hungrig och ger upp primalskrik var 15:e meter. Jag har ingen napp och går genom hela affären sjungandes "I ett hus i skogen slut", för det är svårt att hinna primalskrika när man gör sång-rörelser. Jag känner mig lagom miffig, men vad som helst för att slippa höra skriken. När jag lyfter in kassarna i hallen inser jag att jag glömt att scanna en av varorna. Sånna grejer ger mig otroligt dåligt samvete. Det kommer dröja innan jag vågar mig in på Maxi igen.
I alla fall bestämmer jag mig snabbt för att stora barnen får passa lillasyster medans jag dammsuger ur bilen. Jag skall på vännineträff i helgen och skall köra 4 damer i Bilen från Helvetet. (Varför köpte vi en bil med ljusgrå/beige klädsel? Fattar Ni hur det ser ut i baksätet?)
Jag dammsuger upp 4 månaders grus och torkar behjälpligt bort 4 månaders kladd med glasrute-wipes. Det blir ganska snyggt och tar 15 minuter. Det går snabbt i tennis, lixom!
Efter det är jag ganska nöjd med mig själv. Blodsockret är lågt och jag bestämmer mig för att vänta med att skälla på barnen tills efter jag fått i mig mat. Det verkar vara ett bra beslut för ilskan rinner av mig och jag coolar ner mig när jag diskar.

Snart skall alla barn i säng. Sedan skall jag hälla upp ett glas vin och somna framför Medium.

P.S Mannen är inte hemma.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Puh vilken dag. Dukitga du. Nu ser vi på Medium! Kram Annica

Ke.Li sa...

Jag höll mig vaken, men nu är det hög tid att dra sig till sängen!

Anonym sa...

Starkt jobbat älskling, jag är imponerad och tacksam. Jag hoppas att du vet det!
/Mannen

Anonym sa...

Starkt jobbat! Effektiviteten har inga begränsningar när man är stressad men extremt målfokuserad!

Jag sjunger ofta Imse Vimse för att distrahera vår tjej. Jag har kommit på att jag kan prata i telefon, och sjunga samtidigt. Och handla. Det är effektivitet a la mamma det.

Trevlig helg i solen!

Ke.Li sa...

Tack för uppmuntrande ord.