fredag 4 april 2008

Välkommen fredag

Lillisen var en äsping i natt. De nätter Mannen var borta har hon sovit som en liten ängel. Det är jag tacksam för, men inatt har det varit en fjäder i ryggen igen. Käpprak sitter hon och vill inte ligga ner. Tröttsamt. Efter gårdagens huvudvärk tyckte jag otroligt synd om mig själv, som behövde sova.
Nu hasar hon runt i huset och ropar: "Pappa! Pappa! Baass!" Men det finns ingen pappa hemma att byta blöjor. Ber hon snällt, så kanske jag kan tänka mig att göra det.

Det är så skönt att det är fredag och helg. Tacos ikväll och ett glas rött. Helgen är öppen för fix och trix i hemmet. Vi har simskolan *2, förstås och en tripp på stan är inplanerad. Slarvan skall få ta sina hål i öronen. Kanske mamman skall pimpa sig, hon också. Vid 32 års ålder kanske det är dags?

Inga kommentarer: