måndag 7 april 2008

Dagens ros

Jag har fått låna en bok av min chef. Den heter "Fina fisken" och handlar om positivt ledarskap. Den biter sig fast och jag kommer att kunna använda budskapen som fru, mor och pedagog. Det är jag och Mannen som är de positiva ledarna i vår familj och det är något man alltid måste utveckla och förbättra.
I alla fall, idag på jobbet, jag och 2 minsta barnen är där under en paus i förmiddags-schemat. Min chef kommer in och välkomnar mig stort. Hon tackar för insädaren i tidningen i lördags och jag står som ett levande frågetecken. Va? Hon frågar om det var "Fina fisken" som inspirerat till detta. Detta, vad? De visar mig en insändare under "Tack så mycket"-kolumnen på familjesidorna. Några trevliga kollegor har skickat in en tack-annons till våra rektorer. Gulligt och välförtjänt. Jag fick för mig att min chef trodde att det var jag som tagit initiativet. Jag tänkte, en tiondels sekund, spela med, men det insåg jag snabbt inte skulle funka så bra. Tänk vad bra det hade varit om det var jag. Mer sånt från min sida. Positiv kritik.
Förvänta er gulliga mail och kommentarer från mig i framtiden. Nu skall här love-bombas. What goes around , comes around...

Inga kommentarer: