söndag 27 april 2008

Söndag

Idag har det varit lite mulet och vi passade på att shoppa i söndagsöppna affärer. Mannen skulle få lite nya kläder. Efter att ha provat x antal byxor av olika slag, gav han upp.
Jag köpte mig en ny brun-utan-sol kräm till benen och en näverkrans till dörren.

Slarvan fick äntligen köpt sin Tamagotchi 4.0. När vi åt middag bajsade den flera gånger. Hon fick hållas, men bara idag. Imorgon tolerarar vi inte Gotchi-bajs när vi äter. Hon sitter med beskrivningen och försöker förstå hur den funkar. När den bajsat några gånger började den gråta och hon fattade inte hur hon skulle få den att sluta. Hon blev lätt uppstressad...Jag tryckte på diciplin-knappen och vips, så var den glad. Så funkar mina barn också. Vi trycker på disilplin-knappen, så är allt frid och fröjd!
Bilden från consoleup.com

Lilleman fick ta över Slarvans gamla LPS. Han betalade 20 kr för den och är överlycklig. Han har döpt den till Leo. Han somnade med den på nattduksbordet.
Bilden från pricerunner.com

Det är kanske inte så smart att gå på stan i flera timmar med 3 barn, men när annars skall vi göra det? Mannen vill helst ha smakråd och jag gillar att shoppa. Mannen mutade med en fika och sedan mutade vi barnen med motorcykeln utanför ICA Maxi. De skulle få en 10:a var om det inte var tjat på Maxi. Det lyckades! Lillisen fick en par fina skor på Skopunkten också.



Bild från skopunkten.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktiga ni som shoppar med tre barn! Det är bedrift! =)

Kram,
AnnaSv