lördag 12 april 2008

Lördag

Nu börjar den här dagen arta sig. Nu är vi hemma igen efter olika turer hit och dit. (Jag fick inte sålt vagnen, men Slarvan sålde alla sina dockor!) Vi har ätit lite lunch, vid 15.30(!) och nu sitter barnen vid datorer och framför Teletubbies. Jag sitter och väntar på att kaffet skall bli klart med laptopen vid köksbordet. Mannen väntas hem om några timmar, efter 4 dagar i Tysklandet.

Ikväll blir det räkor och vittvin, till Mannen och mig. Barnen får den otroligt nyttiga och svårihopslängda maträtten: pommes och nuggets! Jag går inte till historien som världens mesta mat-mamma direkt. Barnen är givetvis superlyckliga över att få MC-mat, fast hemma (Jag höll på att skriva hemmagjord, men det hade verkligen inte varit sant!).

Jag gjorde några fynd till barnen på bytardagen. Jag köpte 2 snygga jeans till Slarvan och 2 byxor till Lilleman. Lillisen fick en dress från Lindex med olikfärgade hjärtan på, bara för att den var så söt.

5 kommentarer:

Ninne sa...

Shit vad du jobbar på bra!
Hoppas du sket i strykhögen. jag menar varför?? När du hade häcken full ändå...

Ke.Li sa...

Mamma började i fredags, så jag tog vid när hon åkt hem. Jag stod i 40 minuter och lyckades nästa bli av med alltihop. Nu bygger den igen, eftersom tvättmaskinen gått 2 gånger!

Anonym sa...

Sälj vagnen på Blocket. Brukar vara lätt att få iväg vagnar.

Anonym sa...

Och tack för att du inte har ordverifiering som alla envisas med!

Ke.Li sa...

Jag har haft ute annons på Blocket i 2 månader, utan ett enda svar. Jag tror att jag måste sänka priset. Den tar mycket plats i garaget!