onsdag 30 april 2008

Tvära kast!

Jag är en mor med mycket idéer och infall. Vi gör så, eller detta kanske vore roligare... Jag brukar oftast bara lämna den färdiga idéen till barnen, men idag blev jag nästan trött på mig själv.
När Mannen kommer hem med bilen efter däckbytet innebär det en mängd andra möjligheter. Jag trodde och planerade efter att jag var billös...
Vi skall som sagt till badhuset.
I vår stad öppnar dom 12. Då hinner barnen leka med gamla kompisar från gården innan, kanske vill kompisar med föräldrar hänga med. (Min vanliga badpolare överger mig för västkusten, vem skulle inte gjort det!) Vi handlar efter badet och sedan blir det grill och mys i hemmet.
Men sedan är det ju så att S+S är i krokarna och de vill jag ju gärna hälsa på. Skulle vi kanske ta bilen till hemstaden och bada där. Dom öppnar redan vid 8 och bassängen är 4-5 grader varmare. Sedan skulle vi ju kunna fika med S på stan och titta lite på hennes 6 månaders. Efter det skulle vi kunna svänga om mor och far och träffa gammelfarmor en sväng till. Kanske stora barnen kunde vara med henne när jag åker och handlar i hemstaden. Osv osv osv.
Uppläggen är lika många som mina idéer. Nu är klockan snart 11 och vi har inte kommit iväg. Fikakorgen är inte packad. Jag har inte fått tag i S och inte heller gammelfarmor. Men vi åker till hemstaden, via kemtvätten med mannens komstymer. Vill ingen fika med oss får vi väl fika med oss själva. Vad gör det?

Inga kommentarer: